Kategorie
Bez kategorii

Grzejniki Purmo zmiana cen

Z początkiem marca właściciel marki Purmo zmienia ceny katalogowe swoich kaloryferów. Niestety, tym razem zmiana cen także jest w górę. Sytuacja jest taka sama u innych firm w branży instalacyjnej. Od wielu lat ceny artykułów systematycznie idą w górę po kilka procent w ciągu roku. Jest to o tyle interesujące, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rocznej na poziomie dwóch procent a często poniżej jednego procenta za rok 2018, mają się nijak do publikowanych zmian cen produktów w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być problemy w produkcji a tym samym popyt przekraczający podaż. Dlagrzejnika Purmo, istnieje na rynku szeroka liczba producentów grzejników panelowych i ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także lepszą dostępność. W przypadku grzejników ozdobnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla produktów w kolorze i dla serii Aquilo grzejników podłogowych czas ten wynosi do dwóch miesięcy. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać klientów o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% przeważnie produkt Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo intensywne kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy grzejniki Purmo z logo kota wkomponowanego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do rebrendingu, to marka miała problem z rozpoznawalnością. Rzadko ma miejsce taka sytuacja, że marka ma tak mocno zakorzenione logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką światową. Jest rozpoznawalna w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Drugim krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Zbudowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu ignorancji działu marketingu. Internetowe narzędzia do śledzenia popularności haseł w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność grzejników Purmo delikatnie, ale ciągle malej.