Sprężyny ciśnieniowe przeznaczone są do wspomagania siły mięśni człowieka kiedy, gdy powinno się pewnie podnieść lub opuścić ciężką klapę. Aby fachowo dopasować taki amortyzator, wypadałoby nade wszystko wymierzyć wielkość pokrywy, do dźwigania, bowiem przestrzeń, jaką mamy do dyspozycji, warunkuje gabaryty siłownika i wysuw. Natomiast jej masa stanowi o potrzebnej sile sprężyny. Tam, gdzie jest to możliwe z powodów konstrukcyjnych, daje się dwie sprężyny, po każdej stronie wieka jeden egzemplarz. Sprężynę gazową powinno się ciągle zamocować tłoczyskiem skierowanym na dół, by w finalnej fazie skoku wykorzystać działanie hydraulicznej amortyzacji. Miejsca zamocowania siłownika, podobnie na pokrywie jak i na futrynie, mają znaleźć się na jednej linii i trzeba zapewnić pewne luzy, tak aby tłoczysko nie zostało poddane naprężeniom poprzecznym. Należy unikać jakichkolwiek uderzeń. Amortyzatora nie wolno rozbierać, bo wypełnienie stanowi gaz pod wysokim ciśnieniem. Podczas malowania konstrukcji dekla trzeba strzec się, by pod żadnym pozorem nie zachlapać farbą samego tłoczyska, bowiem po wyschnięciu mogą one rozszczelnić połączenia i wywołać wyciek oleju.
Kategorie