Planując zagospodarowanie placu przed budynkiem z wykorzystaniem dojazdów należy przed położeniem bruku, czy opcjonalnie wylaniem masy bitumicznej zadbać o BHP i komfort użytkowania. Jest to istotne zimą, gdy oczekujemy przymrozków, zamarznięć i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy miejsce postojowe samochodu posiadamy poniżej powierzchni gruntu. Aby bezpiecznie parkować i wyparkować wóz w tym okresie można zainstalować maty grzewcze do podjazdów. Maty do tego zastosowania to gotowe do zainstalowania płachty z umocowanymi w właściwej odległości od siebie kablami grzejnymi, dzięki którym zyskamy odpowiednią moc na jeden metr kwadratowy. Maty posiadają szerokość 0,6 m i maksymalnie 21 m długości. Pozwala to na dopasowanie do każdego projektu. Na drogach dojazdowych kładzie się zazwyczaj po pojedynczej wiązce ułożonej pod linią najazdu samochodu. Można zamontować maty również pod chodnikiem. Maty, w zależności od zainstalowanego połączenia, występują w alternatywnych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa moc wykorzystywana pod kostkę brukową wynosi 300W/m2. Istnieją wersje, które mają tymczasową wytrzymałość termiczną do +240 stopni i dzięki temu można je zalewać asfaltem. Płachty te mają 400W/m2 i jak wersje o niższej mocy na m2, w zależności od istniejącej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby układ pracował prawidłowo konieczne jest zamontowanie sterownika. Najkorzystniejszy sterownik musi mieć podłączonedwa receptory. Receptor temperatury i receptor zawilgocenia. Wyłącznie użycie obu jednocześnie zapewnia poprawne funkcjonowanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odpompowania liniowego założonego na drodze dojazdowej do parkingu powinno się zamontować najlepiej podwójnie ułożony kabel samoregulujący się. Da nam to gwarancje, że zgromadzona tam deszczówka nie zamarznie. Tak przygotowana konstrukcja zagwarantuje użytkownikom na komfortowe korzystanie przez wiele, wiele zim.
Kategorie