Oświetlenie samochodów TIR-ów musi wytrzymać wielkie obciążenia, być mocno bezbłędne i umożliwiać pewne rozświetlenie aż po kres kolejnej podróży, ponieważ codzienne ciągłe wykorzystywanie świateł do aut dostawczych i aut użytkowych stale doprowadza je do kresu wytrzymałości. Nowe przepisy wymuszają co więcejoprócz tego mus oznakowania odbiciowego zarysowego nowo zarejestrowanych w Polsce samochodów ciężarowych. Oznakowanie odblaskowe konturowe tylne musi być umieszczone na pojazdach szerszych niż 2100 mm przynależnych do grupy N2 o największej masie kompletnej przekraczającej 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Natomiast poboczne wymagane jest na samochodach o długości większej niż 6000 mm należących do kategorii: N2 o największej masie totalnej większej niż 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W przypadku pozostałych kategorii ciężarówek, w tym podwozia pojazdu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego odblaski jest niekonieczne, natomiast nie przytwierdza się go na ciężarówkach kategorii M1 i O1. Oznaczenie odbłyskowe obrysowe może być zrealizowane z użyciem linii nieprzerwanych albo nieciągłych w kolorze białym lub żółtym. Oznaczenie odblaskowe krawędziowe zdecydowanie polepsza widzialność auta w gorszych warunkach, przez co zwiększa bezpieczeństwo na drodze.
Kategorie