Działanie sprężyny gazowej, wykorzystuje zjawisko ciśnienia hydraulicznego. To znaczy wytworzenie siły w obrębie zamkniętych przestrzeni, przy zastosowaniu podniesionego ciśnienia hydraulicznej cieczy. W standardzie sprężyna gazowa poskładana jest ze cylindra stalowego zapełnionego olejem i gazem pod ciśnieniem, jakim często jest azot. W środku cylindrycznej przestrzeni przemieszcza się odpowiednio otulone i blokowane tłoczysko. A to wszystko tak aby wykonywało nadany ruch w prostej linii określone skokiem. Gdy siła sprężyny gazowej będzie wyższa niźli siła przyłożona, wówczas sprężynowy tłok się wysuwa. Jeśli ta siła jest mniejsza, to tłoczysko sprężyny gazowej zostaje wsunięte do wnętrza cylindra. Aby odpowiednio dobrać sprężynę gazową, trzeba określić jej wymiary zewnętrzne a także jaką powinna mieć moc określoną w niutonometrach. W zależności od stosowania, gazowe sprężyny będą służyć dla dźwigania elementów konstrukcji architektonicznych, jak również do zrównoważenia ciężaru elementu, który będzie podnoszony przez korzystającego. Szerokie zastosowanie gazowych sprężyn również w motoryzacji, to głównie dobra wartość ceny nabycia oraz bezusterkowy tryb w trakcie użytkowania. Ponieważ rozciągnięte w czasie a także niezawodne działanie gazowej sprężyny, będzie uwarunkowane wskazanym dostosowaniem według określonych parametrów a także odpowiednim jej zainstalowaniem.
Kategorie